Min tiger

Min tiger

onsdag 13 september 2017

Hip Hurra

Grattis Alice<3

Idag fyller mitt barnbarn Alice 10 år och hon har
önskat sig ett kort som det lyser i, så det var bar för
mig att sätta igång och göra ett till henne, för vem kan stå emot
en önskan från sitt barnbarn?

Jag funderade länge på vad jag skulle ha för motiv på kortet
men fastnade för Laviniastämplarna, Alice tycker
dom är så fina


så här blev resultatet, (var ju tvungen att köpa ett par nya
stämplar, hehe som fick bli som lyktor)


har distressat på 4CC papper, tycker att det blandar
färgerna så bra, men nackdelen är att det är inte så tjockt
så jag satte massor med remsor av dubbelhäftande tejp för att staga upp
det hela, men...... 
som ni ser tog det bort skenet , ljusspridningen blev tvär
inget att göra åt på detta kortet för tejpen sitter stenhårt
men då vet jag hur jag inte ska göra nästa gång

Färger jag använt på kortet
Distress Ink
Spun sugar
Picked raspberry
Dusty concord
Chipped Sapphire
Distress Oxide Fossilized amber

Memento Dye Ink
Tuxedo Black
Rhubarb stalk
London Fog



1 kommentar: