Min tiger

Min tiger

lördag 14 januari 2017

Pan Pastel och Watermark Ink

Nu har jag börjat testa mina Pan Pastels lite, satt och tittade runt på 
Pinterest och hittade en länk till en nedlagd blogg om Pan Pastels
men där fanns något jag inte visste tidigare, nämligen att man kan stämpla 
med "osynligt bläck" och sen måla över



Det måste ju testas med en gång och här visar jag steg för steg hur jag gjorde

Börjar med att lägga ut mina stämplar där jag vill ha dom, det är ju ganska svårt sen
att se var man stämplat, stämplar med VersaMark Watermark 


Lägger på ett lager med Pan Pastel Violet Tint 470.8 och se
hur fint det stämplade framträder


Sen fixerar jag färgen



Nu stämplar jag på på ytterligare 


fortsätter med Violet 470.5  och Violet Shade 470.3 
och ser ni älvan och maskrosorna blir mörkare, 
precis som jag ville det skulle bli


Sen fixerar jag igen
och går på med stämpling i svart som jag brukar


Ett nytt och roligt sätt att använda Pan Pastel på, 
det kommer att många olika varianter vill jag lova

Hoppas ni gillar min lilla tutorial, har inte gjort så många tidigare




3 kommentarer: